5.4 Definitief verwijderen van gegevens

Table of Contents

Bepaalde gegevens kunnen enkel verwijderd worden door leidinggevende. (oa. personen, organisaties, …). Gebruiker kunnen echter wel een aanvraag indienen om gegevens te verwijderen

Als beheer kan u een melding krijgen met alle aanvragen. Hiervoor dient u de meldingen te activeren. Hoe u dit doet vind u hier.

Vanuit deze meldingen krijgt u toegang tot de gegevens die aangevraagd werden om te verwijderen. Om de gegevens definitief te verwijderen, opent u het item. Daar klikt u in de actiebalk op verwijderen. Het item is nu definitief verwijderd.

Item toch nog relevant? #

Zijn de gegevens ondanks de aanvraag toch relevant? In het formulier van het item kan u onder het tabje “controle” aangeven dat het item niet verwijderd dient te worden. In het veld “Aangevraagd om te verwijderen” selecteert u “Nee”. U zal nu geen melding meer ontvangen over dit item, en het item blijft bestaan in het systeem. Een gebruiker kan desgewenst een nieuwe aanvraag indienen voor hetzelfde item.