Bepaalde gegevens kunnen enkel verwijderd worden door leidinggevende. (oa. personen, organisaties, …). Gebruiker kunnen echter wel een aanvraag indienen om gegevens te verwijderen.
Als beheer kan u een melding krijgen met alle aanvragen. Hiervoor dient u de meldingen te activeren. Hoe u dit doet vind u hier.
Vanuit deze meldingen krijgt u toegang tot de gegevens die aangevraagd werden om te verwijderen. Om de gegevens definitief te verwijderen, opent u het item. Daar klikt u in de actiebalk op verwijderen. Het item is nu definitief verwijderd.
Item toch nog relevant? #
Zijn de gegevens ondanks de aanvraag toch relevant? In het formulier van het item kan u onder het tabje “controle” aangeven dat het item niet verwijderd dient te worden. In het veld “Aangevraagd om te verwijderen” selecteert u “Nee”. U zal nu geen melding meer ontvangen over dit item, en het item blijft bestaan in het systeem. Een gebruiker kan desgewenst een nieuwe aanvraag indienen voor hetzelfde item.