6.2 Begrippen

Business unit #

Business unit’s worden gebruikt om verschillende gegevens van elkaar te scheiden. Zo heeft binnen Sohub elke organisatie minsten 1 Business unit (BU). Aan een BU kunnen geen rechten worden toegekend. Elke BU heeft steeds 1 standaard team. Een gebruiker kan slechts lid zijn van 1 BU, en is steeds lid van het standaard team van de BU.

Team #

Teams zijn onderdeel van een business unit. De rechten kunnen variëren per team afhankelijk van de toegekende business rollen. Teams kunnen zowel automatisch worden samengesteld (op basis van een AD of office security groep) of door gebruikers manueel toe te voegen.

Teams zijn de basis voor beveiliging in Sohub. Alle beveiliging binnen Sohub gebeurd op teamniveau. 

Een gebruik kan lid zijn van meerdere teams, over business units heen. 

Rollen #

Rollen bepalen de toegangen tot gegevens. Per type gegeven (tabel of entiteit) kunnen rechten worden aangegeven. Dit gaat steeds over:

  • Lezen
  • Schrijven
  • Maken
  • Verwijderen
  • Toewijzen
  • Delen

Binnen Sohub worden rollen vooral toegekend aan Teams. De enige rol die wordt toegekend aan gebruikers is “Sohub – Standaardrol”.

Verdiepende info #

Meer info omtrent het security systeem in het power apps platform vind u via onderstaande link. https://docs.microsoft.com/en-us/power-platform/admin/create-edit-business-units