Ga naar de inhoud
Xeweb – Docs

Xeweb - Docs

  • Documentatie
    • Sohub
  • Support
  • Changelogs
    • Sohub

Sohub

30
  • 1. Algemeen
    • 1.1 Wat is sohub?
    • 1.2 Overzicht App
    • 1.3 Begrippenlijst Sohub
    • 1.4 Wie heeft toegang tot welke data?
    • 1.5 Velden automatisch invullen
    • 1.6 Tot welke gegevens heb ik toegang?
    • 1.7 Gegevens verwijderen
    • 1.8 Mobiele toegang
    • 1.9 Eigen weergaven maken
  • 2. Activiteitmomenten
    • 2.1 Activiteitmoment toevoegen
    • 2.2 Deelnemers & vrijwilligers toevoegen aan activiteitmoment
    • 2.3 Activiteitenmoment verwijderen
    • 2.4 Moment kopiëren
  • 3. Deelnemers & vrijwilligers
    • 3.1 Persoon toevoegen & bewerken
    • 3.2 Persoon archiveren
    • 3.3 Persoon verwijderen
  • 4. Algemene gegevens
    • 4.1 Organisaties beheren
  • 5. Beheer
    • 5.1 Een nieuwe gebruiker toevoegen
    • 5.2 Team(s) van gebruiker wijzigen
    • 5.3 Fiatteren van gegevens
    • 5.4 Definitief verwijderen van gegevens
    • 5.4 Team toevoegen
  • 6. IT Beheer
    • 6.1 Power Platform admin center
    • 6.2 Begrippen
    • 6.3 Gebruikers toevoegen aan een omgeving.
    • 6.4 Testen als “gebruiker”
  • 7. Analyse
    • 7.1 Power BI Rapport
    • 7.2 Power Bi Rapport Uploaden naar Powerbi Online
    • 7.3 Login gegevens rapport aanpassen
    • 7.4 Gegevens gebruiken importeren in excel
Categorieën bekijken
  • Home
  • Documentatie
  • Sohub
  • 5. Beheer
  • 5.4 Team toevoegen

5.4 Team toevoegen

1 min leestijd

Algemeen #

Teams bepalen de toegangsrechten tot alle records in Sohub. Een nieuw team wordt aangemaakt in de “backend”. Na het aanmaken van het team, wijs je de nodige beveiligsrollen toe aan het team. Deze beveiligingsrollen zijn vooraf vastgelegd en dien je enkel toe te wijzen aan het team.

Volgende rollen zijn beschikbaar per organisatie:

  • Staf (Alle lees/schrijf/bewerk rechten)
  • Team (Beperkte lees schrijf/bewerk rechten)

De rollen specifieke afgestemd op jouw organisatie gaan vooraf met de initialen van jouw organisatie. Bv: Sohub – SAS – Team rol

Team aanmaken #

Om een team aan te maken, klik je rechts bovenaan in de app op het tandwiel. Hier kies je voor “Geavanceerde instellingen”

En nieuw venster opent en u komt in de “backend” van het systeem terecht. Hier klikt u op het pijltje naast instellingen en kiest voor “Beveiliging”.

Onder het tabje beveiliging kan u een hele lijst met opties terugvinden. We kiezen hier nu voor “Teams”.

Je krijgt een overzicht te zien van alle teams waar je toegang toe heeft. In de actiebalk bovenaan kies je voor nieuw.

In het volgende scherm geef je de gegevens in van het team. Bij teamnaam geef je de naam van het team in. Bij Business unit selecteer je de intitalen van jouw organisatie. In het veld beheerder geef je aan wie de coördinator van het team is. Indien er geen coördinator is, vul je je eigen naam in. Het “type team” laat u op eigenaar staan. Als alle gegevens zijn ingevuld kies je voor “Opslaan” in de menu balk.

Beveiligingsrol toevoegen aan het team #

Nu het team is toegevoegd, dien je nog een beveiligingsrol toe te voegen. Hiervoor selecteer je “Rollen beheren” in de actiebalk.

Je krijgt een overzicht te zien van alle beschikbare rollen. Hier selecteer je de rol “Sohub – // Initialen organisatie // – Teamrol en klikt op Ok. Het team is nu ingesteld. Gebruikers kunnen nu worden toegevoegd aan het nieuwe team.

Team koppelen aan project #

Om een team te koppelen aan een project navigeer je terug naar de Sohub App. Je selecteer het project in kwestie uit de lijst (of voegt een nieuw toe). Na het opslaan is het team gekoppeld aan het project. Wanneer dit project geselecteerd wordt zal de eigenaar automatisch aangepast worden naar het team dat je opgaf. Enkel teamleden kunnen dan registreren op het project in kwestie. Wil je dat iedereen kan registreren? Laat het veld “Team verbonden met project” dan leeg.

Team vs Project #

Is en team niet hetzelfde als een project? Niet altijd. Een team verzorgd de toegang tot de gegevens. Een project is enkel een stukje info dat je kan koppelen aan een registratie. Teams en projecten lopen qua benaming vaak samen, maar zijn dus niet gelijk. Zo kan je bijvoorbeeld meerdere projecten toekennen aan 1 team. Alle teamleden kunnen dan registreren op alle gekoppelde projecten.

Team A

-> Project A
-> Project B

Team C
-> Project C

Geüpdatet op maart 31, 2021

Wat zijn je gevoelens

  • Blij
  • Normaal
  • Verdrietig
Table of Contents
  • Algemeen
  • Team aanmaken
  • Beveiligingsrol toevoegen aan het team
  • Team koppelen aan project
  • Team vs Project

Recente berichten

  • Hello world!

Recente reacties

  • A WordPress Commenter op Hello world!

Archieven

  • februari 2021

Categorieën

  • Uncategorized

Meta

  • Login
  • Berichten feed
  • Reacties feed
  • WordPress.org
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • E-mail
Xeweb – Docs
Met trots aangedreven door WordPress.
Loading...

Link invoegen/bewerken

Geef de URL van de bestemming

Of link naar bestaande inhoud

    Geen zoekopdracht term opgegeven. Recente items worden getoond. Zoek of gebruik de pijltoetsen omhoog en omlaag om een item te selecteren.