1. Algemeen
1.1 Wat is sohub?
Laatst geüpdatet: februari 17, 2021Sohub is een toepassing ontworpen voor de 8 lokale vzw’s van Samenlevingsopbouw. De toepassing maakt het mogelijk om activiteitmomenten, vrijwilligers, deelnemers op 1 centrale plaats te registreren.Sohub maakt gebruik van het Microsoft Power Platform, waardoor het mooi integreert met andere Microsoft diensten zoals oa. Outlook, Teams, Sharepoint & Power Automate.
1.2 Overzicht App
Laatst geüpdatet: februari 17, 2021Overzicht Sohub maakt gebruik van de microsoft Power Apps omgeving. Deze omgeving zorgt er onder andere voor dat alle weergaves doorheen de applicatie gelijkt zijn. Het scherm van de app is onderverdeeld in 3 belangrijke onderdelen. 1. Menu Het menu zorgt voor een eenvoudige navigatie tussen de verschillende pagina’s. Via het menu zal u steeds...
1.3 Begrippenlijst Sohub
Laatst geüpdatet: februari 17, 2021Opgelet Voor inhoudelijke begrippen verwijzen we door naar het sectoraal woordenboek van Samenlevingsopbouw. × Melding negeren Hier kan u een lijst vinden van begrippen die gebruikt worden binnen Sohub en deze documentatie. Overzicht/Weergave Een overzicht of een weergave is een lijst van items. In deze lijst worden bepaalde gegevens van de items in kwestie overzichtelijk...
1.4 Wie heeft toegang tot welke data?
Laatst geüpdatet: februari 17, 2021Eigenaar van het item Wie toegang heeft tot welke data is afhankelijk van de eigenaar. Elk item dat u aanmaakt in Sohub zal een eigenaar hebben. Een eigenaar kan zowel een individueel persoon zijn als een team. In de meeste gevallen zal dit u afdeling of project (team) zijn. In dat geval hebben alle leden van deze...
1.5 Velden automatisch invullen
Laatst geüpdatet: februari 28, 2021Bepaalde velden bij het invullen van activiteitmoment of persoon formulieren kan u automatisch laten invullen. Zo hoeft u deze niet elke keer in te vullen. Deze gegevens kan u aanpassen door “Mijn gegevens” te selecteren in het menu.Hier krijgt u een overzicht te zien van u persoonlijke gegevens. Onder het tabje “Samenlevingsopbouw standaard gegevens” kan...
1.6 Tot welke gegevens heb ik toegang?
Laatst geüpdatet: februari 28, 2021U heeft toegang tot de gegevens die behoren tot de teams waar u lid van bent. Ik kan de teams waar u lid van bent raadplegen door in het menu op “Mijn gegevens” te klikken. Onder het tabje “Lid van de volgende teams” kan u zien tot welke teams u toegang heeft. Afhankelijk van...
1.7 Gegevens verwijderen
Laatst geüpdatet: februari 28, 2021Niet alle gegevens kunnen zomaar worden verwijderd. Enkel leidinggevende hebben toegang om gegevens te verwijderen. Indien bepaalde gegevens echter niet meer relevant zijn, kan u wel een aanvraag indienen om de gegevens te verwijderen. De leidinggevende zal dan op de hoogte worden gesteld, en de gegevens indien noodzakelijk verwijderen. U kan een aanvraag indienen voor...
1.8 Mobiele toegang
Laatst geüpdatet: maart 9, 2021Toegang tot sohub via uw smartphone of tablet kan via de PowerApps app. De app is te vinden in de Google Playstore of App Store.
1.9 Eigen weergaven maken
Laatst geüpdatet: februari 9, 2022Elke gebruiker kan eigen “weergaves” maken om de gegevens die men relevant vindt te tonen. Hiervoor kan men starten vanuit een reeds bestaande weergave. Velden toevoegen en verwijderen Ga naar een bestaande weergaven en selecteer de “Kolommen bewerken” knop. Je krijgt een overzicht van de kolommen uit de huidige weergave. Indien gewenst kan je hier...